Volali jsme vám v rámci výzkumu trhu?
Pokud vám volalo některé z těchto čísel: +420 225 020 001, +420 778 149 910, +420 778 147 338, +420 778 166 369, +420 251 171 601, byli jsme to my, Data Collect s.r.o.
Kdo jsme?
Data Collect provádí průzkumy veřejného mínění a trhu. Našimi klienty jsou renomované české i zahraniční výzkumné agentury, pro které realizujeme telefonické dotazování. Jsme členy světové profesní asociace ESOMAR a české profesní asociace SIMAR, a řídíme se tudíž závaznými etickými pravidly.
Odkud máme Vaše telefonní číslo?
Telefonní čísla, která používáme, pocházejí obvykle z generátoru náhodných telefonních čísel nebo z veřejně dostupných zdrojů. Někdy také používáme na žádost zadavatelů výzkumu jeho vlastní klientskou databázi kontaktů.
Proč se na výzkumech podílet?
Účastí ve výzkumech máte možnost vyjádřit svůj názor. Můžete tak ovlivnit kvalitu a podobu výrobků a služeb a pomoci podnikům nebo institucím se správně rozhodnout. Navíc, za účast ve výzkumech můžete získávat zajímavé odměny, hotovost nebo podpořit dobročinné aktivity. Pokud máte zájem o další informace, zkuste se podívat na naše projekty iVýzkumy.cz nebo iVýskumy.sk.
Můžeme Vám volat, když jsme Vaše telefonní číslo náhodně vygenerovali?
V říjnu 2021 začal platit zákon, který zakazuje marketingové volání bez Vašeho předchozího souhlasu. Dle vyjádření Českého telekomunikačního úřadu vyplývá, že profesionální výzkum nepatří mezi marketingové volání. Tato zákonná regulace se na něj nevztahuje. V rámci samoregulace Vám samozřejmě nabízíme možnost zadat své telefonní číslo do seznamu zakázaných čísel. Pak Vám již nikdy volat nebudeme.
Doplňujeme citaci ČTÚ:
Kontaktování za účelem výzkumu trhu obecně nelze považovat za marketingovou reklamu nebo obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb ve smyslu § 96 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích. Zákaz uvedený v § 96 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích se tak na kontaktování za účelem výzkumu trhu v pravém smyslu nevztahuje, a to bez ohledu na to, zda účastník uvedl či neuvedl v účastnickém seznamu, zda si přeje být kontaktován za účelem marketingu. Posouzení, zda se ve skutečnosti jedná o výzkum trhu, samozřejmě vždy závisí na obsahu komunikace, nikoli na označení kontaktujícím, že se jedná o výzkum trhu. Není tedy přípustné, aby docházelo kontaktováním pod záštitou „průzkumu trhu“ k zastírání marketingových aktivit. Přestože ustanovení § 95 odst. 5 zákona o elektronických komunikacích považuje za vytvoření účastnického seznamu i náhodné vygenerování telefonních čísel, v daném případě (výzkum trhu) není taková činnost spojena s přímým marketingem, zákaz podle § 96 odst. 2 zákona o elektronických komunikacích tak na takový případ nedopadá.
Jak odmítnout svou účast ve výzkumech?
Je možné, že generátor vybere pro účast ve výzkumu také vaše telefonní číslo a zavoláme právě vám. Pokud o takový telefonát nestojíte, nabízíme vám možnost vložit své číslo do seznamu zakázaných čísel. Pokud vložíte své telefonní číslo do formuláře níže a stiskněte tlačítko „Odeslat“, nebudeme vás již v budoucnu kontaktovat.
Po odeslání nám dejte prosím nějaký čas na zpracování požadavku a definitivní vyřazení vašeho čísla. Z technických důvodů nemůžeme vaše číslo vyřadit okamžitě. Je tedy možné, že se vás pokusíme během probíhajícího výzkumu oslovit znovu. V takovém případě se vám omlouváme.